זכיינות בישראל

זכיינות בישראל

לענף הזכיינות יש מקום של כבוד בנוף העסקי של ישראל. מדובר בעיקר על תחומים מוגדרים כמו: בתי קפה, מסעדות, קוסמטיקה ויופי, אופנה והנעלה ועוד. בתחום זה יש רשתות בעלות מוניטין המבקשות שחלק מהסניפים שלהן ינוהל על ידי זכיינים. הן מעוניינות להקל על עצמן בנטל הניהול, לתת מטריה וליווי עסקיים ולקבל תמלוגים. הזכיינים עצמם רוצים לקבל אפשרות למכור מוצרים של מותג ידוע, ובכך, לזכות בלקוחות כבר עם פתיחת המקום. יש זכיינים הנכנסים למקום שכבר פועל ואחרים מקימים סניף מהיסוד.

זכיינות בישראל מתנהלת על פי שיטות ידועות. הזכיין משלם לפירמה סכום כסף ראשוני שאינו מוחזר והוא זה שמשקיע בעיצוב ושיפוץ הסניף, וכן, ברכישת המוצרים וחומרי הגלם. בנוסף, הוא משלם

זכיינות בישראלמדי חודש תמלוגים לרשת הנקבעים על פי אחוזים מוסכמים מהמחזור החודשי. כן, הוא משלם סכום חודשי עבור ליווי ופרסום שמבצעת הפירמה. הוא מתחייב לרכוש את כל המוצרים מהחברה ולהתנהל על פי הנחיותיה. נחתם הסכם שנערך על ידי הפירמה ולאחר החתימה הפעילות העסקית ביניהם מתחילה.

בתחום המסעדות ובתי הקפה, למשל, נקבע התפריט על ידי הרשת אבל ייתכנו שינוים והתאמות בהתאם לצרכים ולאזור המכירות. ניהול נכון של סניף בעל מותג בעל מוניטין יכול להביא לאחר זמן קצר, יחסית, להחזר ההוצאות הראשוניות ואחר כך לרווחים משמעותיים. זכיינות בישראל מתאימה מאוד לאנשי עסקים בתחילת דרכם ולאנשי עסקים אשר רוצים לפסוע על קרקע מוצקה, יחסית. הם מקימים סניף של מותג ידוע במקום מבוקש והומה אדם, וכך, זרימת לקוחות קבועה מובטחת.

כל עסק בנוי על לקוחות קבועים ועל נוספים מזדמנים אשר מספקים ערך מוסף. קניונים ומרכזים מסחריים מבקשים לארח סניפים של מותגים המשמשים חנויות עוגן. מנהלי הרשת רוצים מאוד בהצלחת העסק, ומשום כך יסייעו לו רבות. אלו נתוני פתיחה טובים מאוד. יחד עם זאת, כל זכיין חייב לדעת כי הוא נכנס לעסק תובעני שמחייב השקעה כספית ונפשית רבה. מומלץ שהוא יכיר לעומק את התחום אליו הוא נכנס. ניסיון קודם כשכיר או כמנהל תמיד יעזור. בנוסף, יש לו צורך  לקבל ייעוץ עסקי ממומחה אשר מכיר את תחום הזכיינות לעומק.

לא ניתן להוסיף תגובות