איך תקימו חברת סטארט אפ משלכם?

ישראל היא לא פחות מבירת ההייטק העולמית (טוב נו, יש מצב שלא, אבל אנחנו הישראלים אוהבים לחשוב ככה). אבל אם נניח בצד מספרים וסטטיסטיקות ונתמקד בעובדות, נגלה שבכל שנה קמים כאן אלפי סטארט אפים חדשים. למעשה, רק בחצי שנה הראשונה החברות השונות הצליחו לגייס מעל ל-300 מיליארד דולר. מטורף, לא?

מכאן אנחנו יכולים לראות שגם אתם נדבקתם בחיידק היזמות. והאמת שזה לא מפתיע. אם התגלגלתם לכאן סביר להניח שאתם רוצים לדעת איך להקים סטארט אפ מצליח, על אמת. ואנחנו שמחים להגיד שיש לנו את התשובה.

רוב היזמים (צעירים ומבוגרים כאחד) צריכים לעשות דרך ארוכה וקשה כדי להגיע ליום שבו החברה שלהם תתחיל לשווק ולמכור את המוצרים שהיא מציעה. אנחנו לא כאן כדי להגיד לכם  את ההפך, אבל חשוב שתדעו שזה אפשרי (גם אם לפעמים נראה שלא).

יש לכם רעיון למוצר מנצח שיכול לשפר את איכות חייהם של אנשים ברחבי הגלובוס? הגעתם למקום הנכון. המאמר הזה יעזור לכם להבין טוב יותר את השלבים השונים שיהיה עליכם לעבור.

לפני הכל קצת בסיס

ניתן לסכם את המושג יזמות טכנולוגית בכמה מילים: מציאת פיתרונות יצירתיים לבעיות. כמובן שעל הבעיות "לכאוב" מספיק ללקוח הקצה, ושעל אותו מוצר "לספק את הסחורה" כמו שצריך, אבל אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאת זה אתם כבר יודעים.

נכון שיש בעולם הזה הרבה כסף (בכל זאת, ההייטק מניע את הכלכלה הישראלית). אין ספק שהוא משתלם ליזמים ולמשקיעים כשההצלחה דופקת בדלת. אבל בסופו של דבר, הרעיון הגדול שעומד מאחורי הכל הוא ייצור מוצרים שיכולים להפוך את העולם שלנו לטוב יותר.

כמו שאמרנו, גם הפיכת העולם למקום טוב יותר דורשת עבודה קשה, אז בואו נדבר עליה בהרחבה ונפרוט אותה לשלבים שלבים. 

איך להקים סטארט אפ

כמו בכל עסק, לפני שמתחילים לעבוד, חשוב להניח בסיס יציב וחזק.

אפשר להגיד שמחקר הוא הבסיס הראשי. תמיד (אבל תמיד) הרעיון נראה לנו בדמיון ורוד (נו, הפנטזיה), מחקר הוא הדרך הכי טובה להוכיח שהוא באמת ישים. גם אם הרעיון שלכם ישים, במהלך המחקר יקפצו לכם כל מיני התנגדויות ודברים שאתם צריכים לחדד.

כדי לעשות את זה כמו שצריך נסו להסתכל דרך נקודת מבטו של לקוח הקצה: מה הבעיה שלו, איך אתם פותרים אותה בצורה הכי יעילה ונוחה, איזה עוד מוצרים דומים יש בשוק (אם אין – למה?), כמה הרעיון חדשני, ואיך הוא ישפיע על חיי היום יום של קהל היעד. 

השלב השני יהיה לשבת ולכתוב תוכנית עסקית מפורטת. כמה מפורטת? עד לדקויות הכי קטנטנות. מומלץ לעבוד עם שותף כדי לקבל עוד פרספקטיבה. שימו לב שבעתיד הקרוב תרצו להתחיל לגייס כספים, ולכן חשוב שתעשו את השלב הזה כמו שצריך.

אף גוף מימון או משקיע פרטי לא ישימו כסף על מיזם מבלי לראות תוכנית עסקית מחודדת. חשבו על כל התנגדות שעולה לכם בראש ומצאו לה טענת נגד.

גשו לבנות צוות חזק שמורכב מבעלי מקצועות מגוונים. לא רק שלעבוד לבד ולסבול מתסמונת "היזם הבודד" זה לא דבר מומלץ, אלא שהוכח שעבודה עם שותפים מעלה את הסיכויים של הסטארט אפ להצליח. אין מה לעשות, אף אחד מאיתנו לא טוב בהכל. גייסו אנשים שאתם יכולים לסמוך עליהם והתחילו להרכיב את הפאזל ביחד.

פיתוח המוצר הוא השלב הבא (לפחות את האבטיפוס או ה-MVP). רוב היזמים יכולים להתחיל לחפש כספי השקעות קצת לפני. אם מדובר בסכום קטן, אתם יכולים לממן את זה מכיסכם או לפנות למעגל הקרוב (משפחה וחברים). 

זה לגמרי שלב מספיק מתקדם כדי שתוכלו לחפש משקיע, רק קחו בחשבון שזה תהליך שיכול לקחת גם חצי שנה.

כמו כן, אם תרצו ויש לכם אפשרות תוכלו לרשום פטנט. יש תעשיות מסוימות שבהן פטנט על מוצר יכול לעזור לו למשוך משקיעים. רק קחו בחשבון שמדובר בפרוצדורה שכרוכה בהוצאת כספים, שלפעמים משתלמת ולפעמים לא. 

בהצלחה!

לא ניתן להוסיף תגובות

SPONSORS

שווה שמיעה

טריילרים