טיפול עשרת אלפים לא לזלזל

נהיגה ללא רישיון

 לשים לב שלקילומטרז' של הרכב נוספו עוד עשרת אלפים קילומטר, אם לא יותר. המומים מהזמן הקצר בו הצלחתם להחליף לקילומטרז' קידומת אתם שוקלים לחכות עם זה עוד קצת. ועוד טיפה ומתישהו שבוע הבא.. אנחנו ממליצים לא לזלזל בטיפול עשרת אלפים. 

מטרת הטיפול

טיפול עשרת אלפים נכנס תחת קטגוריה טיפולים תקופתיים. זהו אינו בהכרח טיפול בעקבות תקלה ברכב, אלא למעשה טיפול משמר ומונע, משמע לשמור על תחזוקת הרכב בכלל והמנוע בפרט, לשמור על בטיחות הרכב ובטיחותכם האישית ולאתר תקלות בלתי צפויות וטיפולים יקרים בהמשך. בגדול, אין צורך לחכות לקילומטר ה 9,999. את הטיפול יש לבצע על פי הוראות יצרן ולאו דווקא כשהמחוג חצה את ה 10,000. אחת לחצי שנה- שנה או אחת לעשרת אלפים, הראשון מבניהם. 

במהלך הטיפול נבדקים סדרה של מרכיבים, ייתכן ויתגלו תקלות נוספות או שתיחשף "תקלה שבדרך" ואז הטיפול יהפוך מטיפול קטן לטיפול יותר מעמיק הנקרה בז'רגון המקומי- טיפול גדול. או לחילופין טיפול קטן יחסית שימנע בעקבות גילוי בזמן טיפול גדול או אסון. אל תחשבו שאם דילגתם על טיפול לרכב חסכתם כסף. סביר להניח שההפך הוא הנכון ושעשיתם בחירה בין חיסכון לאסון. 

מה כולל טיפול 10,000

ברוב הרכבים הטיפול יכלול החלפת פילטרים – פילטר שמן, פילטר דלק ופילטר אוויר, החלפת פלאגים והחלפת שמן מנוע. משמעויות-

  • החלפת שמן מנוע – השמן נועד לשמן ולקרר את המנוע ויש לו תוקף. עם הזמן הוא מאבד מתכונותיו ומיעילותו והוא עלול לגרום לנזקים למנוע, כמו כן במהלך הטיפול ניתן לזהות נזילת שמן , מחסור בשמן מנוע עלול לגרום למנוע נזק בלתי הפיך וזיהוי התקלה יחסוך לכם כסף והרבה עוגמת נפש. 
  • פלגים – תפקידם חיוני בהצתה והפעלת המנוע. בלאי בפלאגים יגרור בזבוז של דלק ובעיות בהצתת המנוע.
  • פילטר אוויר – שומר על ניקיון המנוע של הרכב וזול יותר להחליף, מאשר לנקות אותו.
  • פילטר שמן – חשוב לוודא שיש לכם פילטר מתאים לדגם הרכב שבבעלותכם, על מנת למנוע נזקים למנוע.
  • פילטר דלק – מוודא שהמנוע של הרכב מקבל דלק נקי ואיכותי.
  • פלטינות –אם ברכב שלכם אין הצתה אלקטרוני, חשוב להחליפן.
  • בדיקת בלמים – בדיקה בטיחותית חשובה, בה בודקים את רמת השחיקה ברפידות הבלמים.
  • בדיקת צמיגים – עוד בדיקה בטיחותית חשובה, בה בודקים שהצמיגים שלכם לא יבשים, שחוקים, או סדוקים. צמיג שחוק עלול להתפוצץ בזמן נסיעה ומהווה סיכון גדול. 
  • נוזל קירור –   מים מזוקקים או רכים אשר כוללים לרוב תוספות שונות כנגד קורוזיה וקפיאה.  יש לבדוק אם הנוזל קיים בכמות מספקת והאם הוא צלול ונקי, במידה ולא, יש להחליפו.
  •  הגה – בדיקת איזון ויציבות ההגה. 

 

 

סעו בזהירות

לא ניתן להוסיף תגובות

SPONSORS

שווה שמיעה

טריילרים